~ שבעה צעדים פשוטים ואת צמחוני/ת


 
1. אם זה מתאים לך לעשות דברים בהדרגה - קח את הזמן שלך. אנשים מוותרים על אכילת בשר אדום תחילה, לאחר מכן עופות (זוכר? זה תרנגולות, תרנגולי הודו, ברווזים ואווזים), ולאחר מכן דגים. אחרים אוכלים יום אחד אוכל צמחוני בשבוע, אז שניים או שלושה ימים, ובסופו של דבר כל יום. הדבר החשוב הוא להבין מה יתאים לך וללכת עם זה.

 

2. אל תבהל  מקצת אתגר או סיפורים מפחידים. על  הצמחונים יש לפעמים בדיחות ודעות קדומות - בדרך כלל אנשים יודעים מעט מאוד על הבריאות שלהם ועל הצרכים התזונתיים.

 

3. לנסות משהו חדש. תסתכל סביבך על המדפים בסופרמרקט. בחנות למזון בריאות, כדאי להכיר מאכלים צמחוניים שונים ככל האפשר, כולל חלופות בשר כמו בשר טחון ונקניקיות עשויים מסויה או טופו, קטניות, קוסקוס וכל מיני סוגים של פירות וירקות.

 

4. קנה ספר בישול צמחוני (או השאל אחד מן הספרייה המקומית שלך). אם אתה צריך, אפשר לשלב אוכל פשוט לצד הוראות למנות גורמה כדי להרשים את החברים שלך. ישנם מאות ספרי בישול צמחוני מסביבך, ואתה יכול לקנות, מומלץ מ:
 

 

5. ללמוד קצת על תזונה. תזונה צמחונית בריאה היא לא קשה (ראו גיליון יסוד שלנו: תזונה פרטית) אבל אם כבר חדלת מאכילת בשר, תצטרך לשנות כמה הרגלים. הדרך הקלה ביותר כדי להישאר בריאים היא להבין מה הגוף שלך צריך.

 

6. ככל שאתה מקבל יותר ביטחון לגבי אוכל צמחוני, תעשה את הצעד הבא. וודא שאתה תמיד קונה ביצי חופש ומגוון גבינות צמחוניות. אתה יכול גם להתחיל להיות זהיר לגבי המרכיבים הלא צמחוניים הנסתרים.

 

7. אל תלך לבד. הקפד לספר לכל החברים הצמחוניים כי אתה הולך להיות צמחוני, ולבקש את תמיכתם ואת עצתם. וגם, כדי למנוע כל מבוכה כאשר חברים מבשלים בשבילך. תזכור להודיע להם מראש כי אתה צמחוני.

 

לאחר שלקחת את ההחלטה להיות צמחוני, סביר להניח כי חברים ובני משפחה (בעיקר חברים ובני משפחה שאינם צמחונים) ישאלו אתך כל הזמן למה. כמה ישמחו לנסות להניא אותך חזרה מן הבחירה שלך. הם יכולים גם לשאול אותך שאלות מאתגרות במאמץ להפוך את ההחלטה שלך. אל תרגיש מאויים! תרגישו בטוחים בידיעה שעשיתם צעד חיובי, החלטה בריאה ומוסרית כאחד, כי זה טוב בשבילך, טוב לבעלי החיים, וגם טוב לסביבה. הדבר הכי מעצבן בלהיות צמחוני הוא שמתבקש מכם לענות על אותן שאלות שוב ושוב!
 

 ©2011 צמחונים צעירים

תת-דפים (1): הדרך הכי טובה
Comments