הצורך לויטמין B12


ויטמין B12  נחוץ לחלוקת התא להיווצרות הדם. צמחים ובעלי חיים אינם יכולים לייצר ויטמין B12 אך חיידקים כן. בעלי חיים מקבלים ויטמין B12
מאכילת מזונות שיש בהם ויטמין B12  ואז הפרה (לדוגמה) הופכת להיות מקור של ויטמין B12. מזונות צמחיים אינם מכילים ויטמין B12  באופן טבעי, למעט כאשר הם מזוהמים על ידי מיקרואורגניזמים או כאשר הם מועשרים בויטמין B12. לפיכך, טבעונים צריכים לאכול מזונות מועשרים או תוספי מזון כדי לקבל ויטמין B12  בתזונה שלהם. למרות שכמויות הויטמין המומלצות קטנות מאוד, חסר ויטמין B12  הוא בעיה רצינית מאוד שבסופו של דבר הופכת לאנמיה ו/או לנזק עצבי בלתי הפיך. טבעונים זהירים אוכלים מקורות של ויטמין B12  בדיאטה שלהם.

כמות ויטמין B12  שאנו צריכים היא נמוכה מאוד. מקור טוב שאינו מהחי הוא חלב סויה מועשר בוויטמין B12. זה חשוב במיוחד עבור ילדים שיהיו מקורות אמינים של ויטמין B12  בדיאטה שלהם.

 

 

הדרישות של ויטמין B12 עבור צירים לפי הDRI (המלצות לצריכה) 

 

מקורות טבעוניים אמינים של ויטמין B12

ידוע על מספר מזונות טבעוניים שהם מקורות אמינים של ויטמין B12, כולל שמרים תזונתיים שנבדקו
כמקור של ויטמין
B12  פעיל; מוצרים מועשרים בB12, כמו חלב סויה וחלב פרה ותחליפי בשר (מזון עשוי מגלוטן חיטה או סויה הדומים לבשר, לעוף או לדג) – אך יש לבדוק בתווית. יש לציין ששמרים תזונתיים הם שונים משמרי בירה או שמרי אפייה, ושאנשים שרגישים לשמרים אחרים יכולים להשתמש בשמרים תזונתיים לעיתים קרובות. יש לשמרים תזונתיים טעם שמתואר כדומה לאגוזים, לגבינה או לשמנת, שגורם להם להיות פופולרים כמרכיב תחליפי גבינה. הוא משמש לעתים קרובות על ידי טבעונים במקום גבינת פרמזן. שימוש פופולרי נוסף הוא כתוספת עבור פופקורן. הם יכולים לשמש גם בפירה ובצ'יפס, או בטופו או ביצים מקושקשות. 
 

מקורות אחרים של ויטמין B12 הוא תוספי תזונה של B12. ישנם תוספי ויטמינים שאינם מכילים מוצרים מהחי. לטבעוניים בלי מקורות B12  אחרים, מומלץ לקחת תוסף יומי – מומלץ גם להתייעץ עם רופא/ת משפחה.

טמפה ומיסו מסויה ומזונות צמחיים אחרים מדווחים לעתים כמכילים ויטמין B12. עם זאת, מוצרים אלו

אינם מקורות מהימנים של הוויטמין. השיטה הסטנדרטית למדידת ויטמין B12  במזונות מבדילה בין צורות פעילות והעדר פעילות של ויטמין B12. הצורות הלא פעילות (הנקרא גם אנלוגים) למעשה מפריעות בספיגה ובחילוף החומרים של ויטמין B12. מזונות צמחיים (כולל תוססים כמו טמפה ויוגורט), אינם מכילים כמויות משמעותיות של ויטמין B12 פעיל.
 

 
 
©2011 צמחונים צעירים
 
Comments