צמחונות היא בחירה פופולרית ליחידים ולמשפחות רבות. אבל ההורים עשויים לתהות אם הילדים יכולים בביטחה לקיים דיאטה צמחונית ועדיין לקבל את כל החומרים המזינים הנדרשים. רוב המומחים הרפואיים מסכימים כי דיאטה צמחונית, מתוכננת היטב, יכולה למעשה להיות דרך מאוד בריאה לאכול.

 

אבל זהירות מיוחדת יש לנקוט כאשר מציעים לילדים ובני נוער דיאטה צמחונית, במיוחד אם היא אינה כוללת מוצרי חלב ומוצרי ביצים. וכמו עם כל דיאטה, עליך להבין כי הצרכים התזונתיים של ילדים משתנים ככל שהם גדלים.

סוגים של דיאטות צמחוניות

לפני העברת הילד או המשפחה שלך לתזונה צמחונית, חשוב לציין כי לא כל הדיאטות הצמחוניות  דומות. קטגוריות עיקריות צמחוניות כוללות:

אובו-צמחונית: אוכלים ביצים, ללא בשר

לקטו-אובו צמחוני: אוכלים מוצרי חלב וביצים; ללא בשר

לקטו-צמחונית: אוכלים מוצרי חלב; אין ביצים או בשר

טבעוני: אוכלים רק מזון מן הצומח; אין ביצים, מוצרי חלב או כל סוג של מוצר מן החי, כולל דבש

אנשים רבים אחרים הם צמחונים למחצה אשר ביטלו בשר אדום, אבל אוכלים עופות או דגים.

 

הבחירה של צמחונות


ילדים או משפחות עשויים לשמור על דיאטה צמחונית ממגוון רחב של סיבות. צמחונים צעירים הם בדרך כלל חלק ממשפחה שאוכלת ארוחות צמחוניות בריאות, תרבות, או מסיבות אחרות. ילדים בוגרים יותר יכולים להחליט להיות צמחונים בגלל הדאגה לבעלי חיים, לסביבה, או לבריאות שלהם.

ברוב המקרים, לא צריך להיבהל אם הילד/ה שלך בוחר/ת בצמחונות. דונו מה זה אומר ואיך ליישם אותו/ה, להבטיח שהילד/ה שלך עושה בחירות מזון בריא ומזין.
  

אורח חיים בריא


תזונה צמחונית יכולה להיות בחירה בריאה לכל הילדים, כל עוד זה מתוכנן כראוי.

עקרונות התכנון של דיאטה צמחונית הם כמו כל תכנון תזונה בריאה - לספק מגוון רחב של מזונות ולכלול מזונות מכל קבוצות המזון. תזונה מאוזנת תספק את השילובים שיספקו את הצרכים התזונתיים. אבל תמיד ייתכנו ליקויים בתזונה של ילדכם, וכדאי להבין איך תוכל לתקן אותם. עם קצת חיפושים, אתה יכול למצוא יותר אפשרויות צמחוניות מכפי שדמיינת.

אם אינך בטוח שהילד שלך מקבל את כל החומרים המזינים הנדרשים או אם יש לך שאלות על תזונה צמחונית, בדוק עם רופא המשפחה, רופא ילדים או דיאטנית. ישנה דיאטנית קלינית שקשורה לאתר זה (נא לצור קשר דרך ”צור קשר“).


לתזונה לתזונה נבונה לשם בטיחות: חומרים מזינים

 

©2011 צמחונים צעירים