הרופא או דיאטנית יכולים לעזור לך לתכנן ולפקח על תזונה צמחונית בריאה. הורים צריכים לתת לילדים שלהם מגוון של מזונות המספקים מספיק קלוריות וחומרים מזינים, כדי לאפשר להם לגדול באופן רגיל.

תזונה צמחונית, מתוכננת היטב, יכולה לענות על הצרכים התזונתיים של ילדים ויש לה כמה יתרונות בריאותיים. לדוגמה, תזונה עשירה בפירות וירקות יהיו בה סיבים דלי שומן, הידועים כמשפרים את בריאות הלב וכלי הדם על ידי הפחתת רמות הכולסטרול בדם ושמירה על משקל בריא. עם זאת, ילדים ובני נוער הניזונים מתזונה צמחונית צריכים להיות זהירים ולוודא שהם מקבלים כמות מספקת של ויטמינים ומינרלים מסוימים.

להלן חומרים מזינים שצמחונים צריכים לקבל וכמה מהמקורות הטובים ביותר שלהם (למידע נוסף על כל אחד, ללחוץ):

חלבון: מוצרי חלב, ביצים, טופו ומוצרי סויה אחרים, קטניות

מיובשות, אגוזים
ברזל: ביצים, קטניות מיובשות, פירות מיובשים, דגנים מלאים, ירקות עלים ירוקים, ודגנים מועשרים בברזל ולחם

אבץ: נבט חיטה, אגוזים, דגנים מועשרים, שעועית יבשה, וגרעיני דלעת

ברזל: קיטניות, מוצרי דגן מועשרים, ביצה, ירקות עליים בצבע ירוק כהה.

סידן: מוצרי חלב ותחליפי חלב (כגון סויה, אורז) המועשרים בסידן, ירקות עליים ירוקים כהים, ברוקולי, שעועית יבשה, ומוצרים מועשרים בסידן, כולל סויה, מיץ תפוזים ומשקאות אורז, ודגנים

ויטמין:D  חלב (כולל סויה, אורז) ומוצרים אחרים המועשרים בויטמין D

ויטמין :B12 מוצרי חלב, ביצים, מוצרים מועשרים בויטמין, כמו דגנים, לחמים, משקאות סויה, אורז, שמרים תזונתיים

בהתאם לסוג של תזונה צמחונית שנבחר, הילדים עלול להחמיץ חלק מאותם חומרים מזינים חשובים אם הדיאטה לא מנוטרת על ידי ההורים. נכון, שצמחונות נוקשה ומלאה (טבעונות) מחייבת תשומת לב רבה מאוד ולעיתים מוצרים שאינם מצויים בכל מקום, אך צמחונות מתונה

אינה מהווה אתגר לוגיסטי גדול. במקרים מסוימים, מזונות מועשרים או תוספי מזון יכולים לסייע לענות על הצרכים התזונתיים.

לתזונה לכל הגילאים 

 

©2011 צמחונים צעירים
Comments