צמחונות לתינוקות


המקורות העיקריים של חלבונים וחומרים מזינים לתינוקות הם חלב ופורמולה (נוסחת סויה עבור פעוטות טבעוני), במיוחד במהלך 6 החודשים הראשונים של החיים. אצל טבעונים יונקים התינוק צריך לקבל מקור של ויטמין
B12, אם התזונה של האם אינה מושלמת, וגם תינוקות יונקים ותינוקות ששותים פחות מ 1 ליטר מהנוסחה צריכים לקבל ויטמין D.

הנחיות בתחילת הצריכה של מזונות מוצקים זהים עבור תינוקות צמחונים ושאינם צמחונים. תינוקות יונקים בני 6 חודשים ומעלה צריכים לקבל ברזל ממזון משלים, כגון דגני בוקר מועשרים בברזל.

לאחר שהתינוק מתחיל מאכלים מוצקים, מאכלים צמחוניים עשירים בחלבון יכולים לכלול טופו מרוסק, גבינת קוטג', יוגורט או יוגורט סויה, קטניות מרוסקות ומסוננות (קטניות כוללים שעועית, אפונה, חומוס, עדשים).

צמחונית פעוטות


פעוטות מהווים כבר אתגר כשזה מגיע לאכול. בין שהם באים מחלב אם או מפורמולה, הילדים נמצאים בסיכון לחסרים תזונתיים. אחרי גיל שנה, דיאטות טבעונית קפדנית עלולות לא להציע לפעוטות הגדלים מספיק ויטמינים ומינרלים חיוניים, כגון ויטמין
D, ויטמין B12, ברזל, סידן ואבץ. לכן חשוב להציע להם תוספי ויטמין+מינרל מומלצים לילדים צעירים, כאשר דיאטות לא יכולות לספק חומרים מזינים במידה נאותה.

פעוטות הם בדרך כלל בררנים לגבי אילו מזונות הם אוכלים, וכתוצאה מכך, חלקם לא יכולים לקבל מספיק קלוריות מתזונה צמחונית. לפעוטות טבעוניים, שכמות הירקות הדרושים לתזונה נאותה מבחינת הקלוריות עשויה להיות רבה מדי עבורם. בשלב "הפעוט הבררן", חשוב שהורים צמחונים  יוודאו שהילד הצעיר שלהם צורך מספיק קלוריות. אתה יכול לקבל מספיק שומן וקלוריות לתזונה טבעונית של הילד, אבל אתה צריך לתכנן בזהירות.

 

ילדים, נוער ומבוגרים צמחוניים


בני נוער לרוב מביעים עצמאותם דרך המזונות שהם בוחרים לאכול. ההחלטה להפסיק לאכול בשר היא הצהרה חזקה. זה נפוץ בקרב בני נוער, אשר יכולים להחליט לאמץ את הצמחונות מתוך תמיכה בזכויות בעלי חיים, מטעמי בריאות, או מפני שחברים עושים את זה.

אם עושים את זה נכון, תזונה ללא בשר באמת יכולה להיות בחירה טובה עבור בני נוער, במיוחד בהתחשב בכך שצמחונים לעתים קרובות אוכלים יותר ממזונות, שרוב בני הנוער אינם מקבלים מספיק מהם-  כלומר פירות וירקות.
תזונה צמחונית הכוללת מוצרי חלב וביצים (לקטו-אובו) היא הבחירה הטובה ביותר עבור בני נוער גדל. תזונה צמחונית מחמירה יותר עלולה להיכשל במתן מענה על הצורך של בני נוער עבור חומרים מזינים מסויימים, כגון אבץ, ברזל, סידן, ויטמינים
B12 ו-D.

אם אתה מודאג כי הילד שלך לא מקבל מספיק מחומרים חשובים אלה, שוחחו עם הרופא, אשר ימליץ על תוספת ויטמין מינרל.

החדשות הטובות עבור צמחונים צעירים - ולהוריהם - היא כי בתי ספר רבים מציעים מאכלים צמחוניים, ובהם סלט . בתי ספר מפרסמים רשימות

של תפריטי צהריים; להיות בטוח, כדאי לסרוק אותם כדי לראות אם לילד שלך תהיה ברירה צמחונית. אם לא, אתה יכול לארוז את ארוחת הצהריים. חמאת בוטנים וריבה בכריך - היא ארוחת צהריים מהירה משביעה וצמחונית.
 יש לזכור כי הרעיון של ילדך לגבי ארוחה צמחונית בריאה עשוי להיות שונה בהרבה משלך (למשל, צ'יפס וסודה). דברו עם ילדכם על החשיבות של לאכול נכון, במיוחד בעקבות מעבר לדיאטה צמחונית.
יש להיזהר אם ילדך כפה על עצמו דיאטה מגבילה מאוד. נער עם הפרעת אכילה עשוי להפחית באופן דרסטי קלוריות או לצמצם את כמות השומן או פחמימות. הם קוראים לזה "צמחונות" כי זה נחשב מקובל מבחינה חברתית ובריא.
גם אם הילדים מתקרבים לצמחונות בצורה בריאה, זה עדיין חשוב להם להבין אילו חומרים מזינים עשויים להיות חסרים בתזונה שלהם. כדי לתמוך בהחלטה התזונתית של ילדכם לקדם את המודעות של מיני מזונות שהילדים צריכים לאכול, כדאי לשקול שכל המשפחה תאכל ארוחה צמחונית לפחות ערב אחד בשבוע.

 

אם אינך בטוח שהילד שלך מקבל את כל החומרים המזינים הנדרשים או אם יש לך שאלות על תזונה צמחונית, בדוק עם רופא המשפחה, רופא ילדים או דיאטנית. ישנה דיאטנית קלינית שקשורה לאתר זה (נא לצור קשר דרך "צור קשר").

©2011 צמחונים צעירים
Comments